17-04 Bergerac

17 april 2022 - Almere, Nederland

Vandaag is onze mooie dochter jarig! Al lang volwassen en uit huis hebben wij vastgehouden aan de traditie om s’morgens voor elkaar te zingen. Natuurlijk, ook vanuit hier facetimen we met elkaar. Vanmiddag proosten we op haar🥂!

Cyrano de Bergerac. Hij zat in het Franse leger, was ook dichter en hopeloos verliefd op Roxane. Maar omdat hij zo’n lelijke lange neus had, dacht hij dat ze nooit van hem zou kunnen houden. Zijn liefde voor haar, die hij met veel anonieme brieven en gedichten naar haar stuurde, werd nooit beantwoord. Ook durfde hij nooit direct zijn liefde tegenover Roxane uitspreken. Cyrano stierf in eenzaamheid. Op zijn sterfbed begreep Roxane pas wie haar al die lieve brieven had geschreven, maar voor Cyrano was het te laat. Een geschiedenis over een onmogelijke en onbeantwoorde liefde. Het verhaal is een toneelstuk, voor het eerst opgevoerd in 1897 in het Théâtre de la Porte-Saint-Martin in Parijs. Een vrij geïnspireerd stuk over het leven van de vrijdenkende zeventiende eeuwse schrijver Savinien Cyrano de Bergerac (1619-1655). Wie houdt daar nu niet van?

FCAB4F23-A85C-432A-8F1A-6868EC22A109

1E389EA9-2E00-4C7E-B9B9-576AB9104CF2

1. Roelie:
    20 april 2022
    Leuk om jullie weer te volgen hoor! Heerlijk genieten van de mooi geschreven verhalen.
  2. Omarijtje:
    21 april 2022
    Ah dank je wel Roelie! Gister zijn we bij Valencia aangekomen; de hele dag stromende regen en binnen gezeten! 🙈
    Gelukkig is het nu heerlijk in ‘t zonnetje en kunnen we straks eindelijk de fiets lekker pakken! Groetjes en liefs!