18. Impasse

7 augustus 2021 - Saint-Cast-le-Guildo, Frankrijk

Een grijze nevel trekt over zee, het kasteel aan de overkant is haast onzichtbaar. De wolken en het water zijn een. Vandaag zie je de zee in verschillende kleurschakeringen; van grijs naar groen, naar azuurblauw in de verte en vice versa.

1BC000CC-E89B-4C14-8697-3668B29E9939

Voor de rest slaan we deze dag maar over, saai met een hoofdletter!
Morgen willen we naar Cap Frehel fietsen, met het weer lijkt het redelijk goed te komen. Het middeleeuwse kasteel, zestig meter boven de zee, waar we hiervandaan tegenaan kijken. Samen met de Cap een plek die je gezien moet hebben, zeggen ze.

Het einde van de la Fontaine is in zicht. Ik loop vanavond het laatste rondje met Beike, de wind is gaan liggen De avondlucht is heerlijk, we lopen richting plage de la Fos. Nu kan ik het niet laten om naar boven te lopen en een stukje van het “ Sentier des Douaniers” te verkennen.

2A27E88D-2ECE-4507-A4CC-DB136771F10B Dit pad volgt de hele kust van Bretagne en is ongeveer 1700km lang.

Eerst naar links en dan het rechter pad. Wat een geweldig uitzicht heb ik over de baai hier! Jammer dat ik geen foto kan maken, geen telefoon meegenomen. Maar we genieten samen van de schoonheid en de stilte. We, zelfs Beike, staan gebiologeerd te kijken naar een zeevogel die boven, en een stukje voor ons, staat te bidden, prachtig!  Dan vliegt hij verder, wij maken ons los van het moment en lopen terug.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl